maanantai 14. huhtikuuta 2014

Kehosi sisäinen ikääntyminen


Vanheneminen koetaan usein melko kielteiseksi asiaksi.  Mutta onko sittenkin niin, että ikääntyminen sinänsä ei lainkaan ole huono asia.  Onko niin, että tunne on keskeisempi asia. Onko siis niin , että itsensä vanhaksi tunteminen on  epämieluisaa?

Vaikka vanhenemme joka vuosi,  emme halua tuntea itseämme vanhemmaksi. Jokainen  haluaa näyttää ja tuntea  itsensä nuorekkaaksi, terveeksi ja energiseksi. Tuo syntymäpäivien luku ei oikeastaan saisi horjuttaa tätä hyvän olon tunnetta. Nuori ihminen voi olla väsynyt ja vanhempi ihanan pirteä.

Joten sanokaamme ”ei kiitos” tuntemuksille, kuten väsymys ja heikkous.  Eläkäämme pikemmin nuorekkaampana ja terveempänä tekemällä hyvän olon elämäntapavalintoja.  Valintojen tueksi, voimme seurata vanhenemisen tahtia olemalla tietoisia kehon sisäisistä ”roskamääristä”. Näitä voidaan nykyään mitata AGE tasoja skannaamalla.

AGE tasomme kertoo, missä  tahdissa vanhenemme. Sillä kuvataan, minkälaisessa sisäisessä ympäristössä sisäiset elimemme toimivat. Toimiiko esim. maksamme  raskaassa, roskan täyttämässä  ympäristössä, vai  nuorekkaammin, kevyemmällä ”roskataakalla” ?

TruAge mittaus kertoo, millä kuormalla kehosi toimii päivittäisissä toiminnoissaan. Korkeat AGE arvot kiihdyttävät ennenaikaista ikääntymistä. AGE tietoisina voimme siis elää nuorekkaammin.