Vanheneminen
koetaan usein melko kielteiseksi asiaksi.
Mutta onko sittenkin niin, että ikääntyminen sinänsä ei lainkaan ole huono
asia. Onko niin, että tunne on
keskeisempi asia. Onko siis niin , että itsensä vanhaksi tunteminen on epämieluisaa?
Vaikka
vanhenemme joka vuosi, emme halua tuntea
itseämme vanhemmaksi. Jokainen haluaa
näyttää ja tuntea itsensä nuorekkaaksi,
terveeksi ja energiseksi. Tuo syntymäpäivien luku ei oikeastaan saisi horjuttaa
tätä hyvän olon tunnetta. Nuori ihminen voi olla väsynyt ja vanhempi ihanan
pirteä.
Joten
sanokaamme ”ei kiitos” tuntemuksille, kuten väsymys ja heikkous. Eläkäämme pikemmin nuorekkaampana ja
terveempänä tekemällä hyvän olon elämäntapavalintoja. Valintojen tueksi, voimme seurata
vanhenemisen tahtia olemalla tietoisia kehon sisäisistä ”roskamääristä”. Näitä
voidaan nykyään mitata AGE tasoja skannaamalla.
AGE tasomme
kertoo, missä tahdissa vanhenemme. Sillä
kuvataan, minkälaisessa sisäisessä ympäristössä sisäiset elimemme toimivat.
Toimiiko esim. maksamme raskaassa, roskan
täyttämässä ympäristössä, vai nuorekkaammin, kevyemmällä ”roskataakalla” ?
TruAge
mittaus kertoo, millä kuormalla kehosi toimii päivittäisissä toiminnoissaan. Korkeat
AGE arvot kiihdyttävät ennenaikaista ikääntymistä. AGE tietoisina voimme siis elää
nuorekkaammin.