Suurin osa
ihmisistä tietää, että heidän pitää liikkua enemmän, syödä terveellisemmin ja
levätä tarpeeksi. Ravintopuoli on avainasemassa. Mutta siitä saamme
internetistä, televisiosta, lehdistä niin ristiriitaisia tietoja, mitä pitää
syödä ja mitä ei pidä syödä, että tavallinen ihminen, ihan ymmärrettävästi,
menee sekaisin.
Suurin vaara
taitaa piillä teollisessa ruoassamme. Syömmehän joka ikinen päivä. Mitä enemmän
syömme teollisesti tehtyjä valmisruokia, sitä enemmän saamme esim. epäterveellisiä
hiilihydraatteja(sokeria ja tärkkelystä) sekä liikaa omega-6 (esim. maissi- tai
soijaöljyssä paistettuja ranskalaisia).
Kehomme ei
kerta kaikkiaan ole luotu käsittelemään tällaisia ruokia. Siksi saamme tulehduksia ja sairastavuus
leviää kehossamme. Tulehdus on itse asiassa kehon luonnollinen tapa suojautua
vieraita myrkkyjä, viruksia ja bakteereita vastaan. Kun päivittäin rasitamme
kehomme epäterveellisillä elintarvikkeilla, elämme kroonisessa tulehdustilanteessa.
Siitä seuraa sitten useimmat yleisimmät ja vaikeat sairaudet, esim. diabetes
sekä sydän ja verisuonisairaudet.
Sitten
suositellaan kaikenlaisia kuureja. Yhteen aikaan piti syödä paljon seleeniä.
Toinen kampanja johti ihmisten betakaroteenin ylikäyttöön. Yhdessä vaiheessa
saatiin ihmiset uskomaan, että B 12 vitamiini on terveyden avain.
Tällä hetkellä
suositellaan monta tuotetta ja syömistapaa, jotka itse asiassa sopivat vain kuureiksi.
Niistä tulee pitkäjänteisessä käytössä haittavaikutuksia, jotka saattavat
vaarantaa terveyttä. Käyttäjät saavat uusia ongelmia ja sitten etsitään taas
uusia kuureja, tuotteita ja lääkkeitä. Tällä viikolla tuli esille, että
bodaajien käyttämissä lisäravinteissa on jopa vaarallisia aineita. Minkään
aineen yliannostus ei koskaan vastaa kehon luonnollisia tarpeita.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti