keskiviikko 16. lokakuuta 2013

Kehomme ei ole luotu tätä varten


Suurin osa ihmisistä tietää, että heidän pitää liikkua enemmän, syödä terveellisemmin ja levätä tarpeeksi. Ravintopuoli on avainasemassa. Mutta siitä saamme internetistä, televisiosta, lehdistä niin ristiriitaisia tietoja, mitä pitää syödä ja mitä ei pidä syödä, että tavallinen ihminen, ihan ymmärrettävästi, menee sekaisin. 

Suurin vaara taitaa piillä teollisessa ruoassamme. Syömmehän joka ikinen päivä. Mitä enemmän syömme teollisesti tehtyjä valmisruokia, sitä enemmän saamme esim. epäterveellisiä hiilihydraatteja(sokeria ja tärkkelystä) sekä liikaa omega-6 (esim. maissi- tai soijaöljyssä paistettuja ranskalaisia).  

Kehomme ei kerta kaikkiaan ole luotu käsittelemään tällaisia ruokia. Siksi saamme tulehduksia ja sairastavuus leviää kehossamme. Tulehdus on itse asiassa kehon luonnollinen tapa suojautua vieraita myrkkyjä, viruksia ja bakteereita vastaan. Kun päivittäin rasitamme kehomme epäterveellisillä elintarvikkeilla, elämme kroonisessa tulehdustilanteessa. Siitä seuraa sitten useimmat yleisimmät ja vaikeat sairaudet, esim. diabetes sekä sydän ja verisuonisairaudet.  

Sitten suositellaan kaikenlaisia kuureja. Yhteen aikaan piti syödä paljon seleeniä. Toinen kampanja johti ihmisten betakaroteenin ylikäyttöön. Yhdessä vaiheessa saatiin ihmiset uskomaan, että B 12 vitamiini on terveyden avain.  

Tällä hetkellä suositellaan monta tuotetta ja syömistapaa, jotka itse asiassa sopivat vain kuureiksi. Niistä tulee pitkäjänteisessä käytössä haittavaikutuksia, jotka saattavat vaarantaa terveyttä. Käyttäjät saavat uusia ongelmia ja sitten etsitään taas uusia kuureja, tuotteita ja lääkkeitä. Tällä viikolla tuli esille, että bodaajien käyttämissä lisäravinteissa on jopa vaarallisia aineita. Minkään aineen yliannostus ei koskaan vastaa kehon luonnollisia tarpeita.

 

 

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti