Voimme siirtyä
mahdollisimman luonnonläheiseen ruokavalioon. Esim. tavallinen voi on
kohtuullisena
määränä ihan hyvä keholle. Raikkaat luomuhedelmät, juurekset ja marjat ovat
totta kai tärkeässä asemassa.
Mutta todella
kokonaisvaltainen ja luonnollinen ruokavalio on lähes mahdoton saavuttaa.
Vaikka
raaka-aineet löytyisivät kesäisin ja vaikka kuinka löydämme muita puhtaita
elintarvikkeita, emme anna kehollemme sitä laaturavintoa, mitä se tarvitsee
pysyäkseen terveenä. Kehomme joutuu nimittäin myös käsittelemään esim. stressiä
ja ilmastomyrkkyjä.
Itse asiassa ei
ole olemassa sellaista mittaria, jolla voisimme mitata mitä kehomme kuluttaa ja
mitä se toisaalta ravinnosta saa. Emme esim. tiedä kuinka paljon energiaa keho
käyttää, pyrkiessään puhdistautumaan myrkyistä. Emme myöskään tiedä, kuinka
paljon vitamiineja ja mineraaleja kuorittu, keitetty peruna, antaa meille.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti