keskiviikko 16. lokakuuta 2013

Lähemmäksi luontoa


Voimme siirtyä mahdollisimman luonnonläheiseen ruokavalioon. Esim. tavallinen voi on
kohtuullisena määränä ihan hyvä keholle. Raikkaat luomuhedelmät, juurekset ja marjat ovat totta kai tärkeässä asemassa. 

Mutta todella kokonaisvaltainen ja luonnollinen ruokavalio on lähes mahdoton saavuttaa. 

Vaikka raaka-aineet löytyisivät kesäisin ja vaikka kuinka löydämme muita puhtaita elintarvikkeita, emme anna kehollemme sitä laaturavintoa, mitä se tarvitsee pysyäkseen terveenä. Kehomme joutuu nimittäin myös käsittelemään esim. stressiä ja ilmastomyrkkyjä. 

Itse asiassa ei ole olemassa sellaista mittaria, jolla voisimme mitata mitä kehomme kuluttaa ja mitä se toisaalta ravinnosta saa. Emme esim. tiedä kuinka paljon energiaa keho käyttää, pyrkiessään puhdistautumaan myrkyistä. Emme myöskään tiedä, kuinka paljon vitamiineja ja mineraaleja kuorittu, keitetty peruna, antaa meille.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti