keskiviikko 16. lokakuuta 2013

Terveyden haasteet kasvamassa


Katsokaamme mitä ympärillämme tapahtuu.
+ ihmiset ovat väsyneitä ja stressaantuneita
+ ihmiset kokevat, että heillä on liian vähän aikaa
+ Ihmisillä on liian tiukka taloustilanne 

Elämäntapaan liittyvät terveysongelmat  lisääntyvät lisääntymistään. Lääkkeiden käyttö on siitä yksi merkki. 
Suomessa

-          700 000 ihmistä käyttää kolesteroolilääkkeitä
-          500 000 ihmistä kärsii korkeasta verenpaineesta
-          200 000 potee astmaa
-          300 000 potee diabeetestä
-          500 000 potee migreenistä
-          1/3 väestöstä kärsii uniongelmista 

Eli kun kysymme kanssaihmiseltä miten voit, vastaus saattaa olla: kiitos hyvin. Mutta, todellisuudessa jopa 80 % ihmisistä kokee jonkinlaisia vaivoja. Signaalit ovat esim. pääsärky tai väsymys. 

Autossa esim. öljypainevalo palaa jos öljypaineessa on ongelmia ja me reagoimme siihen signaaliin. Ihmisten kannattaisi samalla tavalla seurata oman kehonsa signaalit.

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti