perjantai 18. lokakuuta 2013

Olemme aliravittuja

Kehon energiataso ratkaisee kuinka hyvin keho toimii. Korkean energiatason tunnusmerkkeihin kuuluu mm.vitaalisuus, ilon ja onnen tunteet sekä henkinen energia.
Monella ihmisellä energiataso voi olla  vain 50%, eli noin puolet täyden virtauksen energiatasosta. Siinä tilanteessa ihminen on masentunut, hänellä on kroonisia sairauksia ja rappeutuu siis nopeasti.
Mistä sitten saamme energiaa  ja mitkä toiminnot kuluttavat energiaa ?
Energiaa kuluttaviin asioihin kuuluvat esim. raskas työ, stressi, tupakointi, alkoholi, raskaus, ruoansulatus, kemialliset aineet, myrkyt, lääkkeet, kova harjoittelu, vammat, tulehdukset ja kylmä ilma. Eli kaikki mitä rasittaa kehoa, kuluttaa myös energiaa.
Energiaa antavat toiminnot ovat toisalta esim. terveellinen ja mahdollisimma luonnollinen ruoka, liikunta, sosialinen kanssakäyminen, myönteiset ajatukset, myönteiset tuntemukset, henkinen tietoisuus, aurinko, lämpö, musiikki ja seksualisuus.
Yhteenevetona voimme sanoa sen, minkä meidän aina kannattaa välittää kanssaihmisillemme,  että kaikki mitä ajattelemme, tunnemme ja teemme vaikuttaa terveyteemme.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti