keskiviikko 27. marraskuuta 2013

D-vitamiinia flunssaa vastaan

Näin syksyisin flunssat leviävät ja ihmisille suositellaan rokotuksia. Kuitenkin  monessa yhteydessä on todettu, että D-vitamiinin käyttö on rokotuksia tehokkaampi ase viruksia vastaan.  Tässä pari esimerkkiä.
-  Japanissa todettiin että 6-15 vuotiaat lapset saivat 58 %:n suojaa jo pienestä 1200 IUn päiväannostuksesta
- USA:ssa afroamerikkalaisten naisten sairastuimisriski väheni jopa 90 %:lla,  kun päiväannos oli 2000 IU.
-  Tri J Cannel antoi  tutkimusprojektin puitteissa vangeille 2000 IU  D 3-vitamiinia per päivä. Vaikka he seurustelivat muiden sairastueniden vankien kanssa, kukaan heistä ei saanut tartuntaa.

Tri Cannel onkin sitä mieltä, että flunssa-epidemiat johtuvat ennen kaikkea yleisesta D-vitamiinipuutteesta

D-vitamiinit vahvistavat meidän puolustusärjestelmäämme viruksia vastaan. Haittavaikutuksia ei ole, toisin kuin rokotusten kohdalla. Eli joukkorokotusten määrärahat voitaisiin mielummin sijoittaa D-vitamiiniannoksiin.

EU on todennut, että ainakin 4000 IU: n päiväannos on turvallinen. Arvio on hyvin varovainen ja perustuu lähinnä puutesairauksien torjuntaan. Tietääksemme, kukaan ei ole koskaan kuollut liiallisiin D-vitamiiniannoksiin. Päin vastoin. Aurinkoinen kesäpäivä antaa uimapukuiselle henkilölle noin 20 000 IU:n edestä D3 vitamiinia. Keho lopettaa myös D-vitamiinituotannon  20 000 IU:n tasolla, joten se kuulostaa luontaiselta rajalta.



     
  

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti